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Thread: Hilfe Identifizierung RJ100 Cockpit Handbuch der Geschichte?

  1. #1

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    Frage Hilfe Identifizierung RJ100 Cockpit Handbuch der Geschichte?

    Ich frage mich, wenn Sie mir helfen können.

    Lange Rede kurzer Sinn ich via Flughafen Zürich ein Stück sehr coole Geschichte, dass für mein persönliches Interesse Ich möchte herausfinden, erhalten haben.
    Es ist eine Geschwindigkeit Referenzhandbuch für den Avro Regional Jet 146-RJ100 (Die aktualisierte Version des BAe146-300) ab August 1993 datiert.

    Nun ist die Person, die vom Flughafen Zürich, das hat mir sagten sie, es wurden von einem jetzt verstarb Swiss Air Piloten gegeben und damit war nicht zu 100% sicher, dass es die Ursprünge nur, dass es auf jeden Fall wurde an Bord eines Schweiz registrierten Flugzeugen platziert.
    Die Chancen sind sehr stark, dass es von einem Flugzeug Crossair (alle Crossair Flugzeug übertragen Schweizer, wenn sie gekauft wurden out) jedoch das erste Crossair RJ100 nicht bis 1995 erreichen wird.

    Ich weiß, was all die Dinge, die auf der Frontabdeckung nur eine Sache "OSH 256" Ich dachte, ich hätte die Antwort meinst, weil Crossair erste RJ100 hatte die Werknummer LN: 259
    so dachte ich, vielleicht 256 die Seriennummer, sondern nur um herauszufinden, dass es kein Flugzeug mit dieser Seriennummer.
    Dieses Handbuch wurde von einer RJ100 irgendwann entfernt, es ist nur eine Frage, um herauszufinden, welche RJ100!

    Auch wenn es von einer Crossair RJ100 gekommen es hat immer noch eine Menge sentimentale Anhänglichkeit als nicht zu vergessen, dass es Crossair RJ100 HB-IXM so traurig, dass im Anflug auf Piste 28 im Jahr 2001 abgestürzt tötete 24 der 33 Passagiere an Bord war. Wenn dieses Handbuch war nicht auf diesem speziellen Flugzeug, es war auf der einen, die an der gleichen Stelle gehalten wurde. Und das macht es für mich ein einzigartiges Stück Geschichte.


    Ich habe die Fotos beigefügt, damit Sie sie sehen können.
    iSWkGEBCoJMNn.JPG i8R2cnpH7WQpi.JPG iRY8KA6Pf8g1W.JPG

    Ich schätze wirklich jede Hilfe, die ich bekommen kann,

    Mit freundlichen Grüßen,
    Matthew Brown


    ----------------------------------------------------------------------------------------

    I am wondering if you can help me.

    Long story short I have obtained via Zurich Airport a piece of very cool history that for my personal interest I would like to find out.
    It's a Speed Reference Manual for the Avro Regional Jet 146-RJ100 (The updated version of the BAe146-300) dated from August 1993.

    Now the person from Zurich Airport who has given this to me said they were given it by a now passed away Swiss Air pilot and thus wasn't 100% sure of it's origins only that it was definitely placed onboard a Switzerland registered aircraft.
    The chances are very strong that it is from a Crossair aircraft (all Crossair aircraft transferred to Swiss when they were bought out) however the first Crossair RJ100 didn't arrive until 1995.

    I know what all the things on the front cover mean except one thing "OSH 256" I thought I had the answer because Crossair's first RJ100 had the factory serial number LN:259
    so I thought 256 might be the serial number but only to find out that there is no aircraft with that serial number.
    This manual was removed from an RJ100 at some point it's just a question of finding out which RJ100!

    Even if it has come from a Crossair RJ100 it's still got a lot of sentimental attachment as not forgetting that it was Crossair's RJ100 HB-IXM that so sadly crashed on approach to runway 28 in 2001 killing 24 of the 33 passengers onboard. If this manual wasn't on that particular aircraft it was on one that was maintained in the same place. And that to me makes it a unique piece of history.

    I have attached the photos so you can see it.
    iSWkGEBCoJMNn.JPG i8R2cnpH7WQpi.JPG iRY8KA6Pf8g1W.JPG

    I really appreciate any help I can get,


    Yours Sincerely,

    Matthew Brown

  2. #2
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    Hey Matthew,

    sorry for the late reply, I'm not that active in this forum anymore. I would have to check but I think Crossair had its Jumbolinos modified to allow more than the normal 3 flap configurations on takeoff. So either this is an absolutely standard document (in which case it will be pretty impossible to track down the aircraft it was used in) or it is quite old. However the 146 is far from being one of my strenghts document-wise, so don't expect too much.

  3. #3
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    Just got to check my archive... unfortunately it looks like I can't help with identifying this doc.


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